کارگاه ریخته گری

کارگاه ریخته گری

ذوب و ریخته گری القایی تحت خلاء (Vacuum Induction Melting & Pouring)


ذوب و ریخته گری فلزات و سوپرآلیاژها در خلاء یکی از پرکاربردترین روش های مورد استفاده در صنایع و آزمایشگاه‌های پیشرفته مواد است که برای آلیاژسازی و تولید قطعات ریخته‌گری دقیق استفاده می‌شود.مهمترین ویژگی استفاده از خلأ در این کوره‌ها ایجاد اتمسفری عاری از اکسیژن و آلودگی‌های محیطی است که امکان تولید ذوب تمیزتر را فراهم می کند.

کوره خلاء موجود در شرکت ریخته گری دقیق پارس دارای سه مجموعه پمپ مکانیکال،روتس و دیفیوژن می باشد که قادر است میزان خلا در حدود  5-10 میلی بار را فراهم سازد.

کوره ذوب در خلاء شرکت ریخته گری دقیق پارس  با در اختیار داشتن کویل های 35،20 و 50کیلو گرم و توانایی ریخته گری در خلاء و یا اتمسفر گاز خنثی آماده ارایه خدمات ذوب به مشتریان محترم می باشد.

مزایای ذوب در خلاء
• عدم وجود اکسیژن
• ذوب عاری از هرگونه آخال و ناخالصی
• توانایی تولید آلیاژ های کنترل شده
• خروج گازهای محلول در مذاب

در کارگاه ذوب و ریخته گری ابتدا مراحل تخلیه موم از قالب های سرامیکی، پخت قالب ها صورت گرفته و سپس در مراحل بعد جهت ریخته گری قطعات، پیشگرم قالب های سرامیکی انجام می گیرد در نهایت تخلیه ماهیچه سرامیکی و سند بلاست، برش راهگاه صورت گرفته و کنترل کیفی لازم بر روی قطعات انجام  می گیرد.

ریخته گری در این فاز با استفاده از کوره های القائی که دارای بوته های با ظرفیت  100،50و250 کیلوگرمی می باشد صورت می پذیرد.

از تجهیزات دیگر در این کارگاه می توان به دستگاه موم زدائی، کوره پیشگرم گاز سوز ،کوره های عملیات حرارتی و… اشاره نمود.