جوشکاری

هدف از جوشکاری
هدف اصلی از جوشکاری اتصال دو عنصر به یکدیگر با اتصال محکم است. جوشکارها معمولاً با فلز یا ترموپلاستیک کار می کنند و از مواد پرکننده بادوام برای اتصال آنها به یکدیگر استفاده می کنند. از جوشکاری برای ایجاد بسیاری از سازه های مدرن در دنیای ما مانند آسمان خراش ها، اتومبیل ها، کشتی ها و هواپیماها استفاده می شود.

در گذشته سازندگان از روش های دیگری برای اتصال قطعات فلزی استفاده می کردند. لحیم کاری، لحیم کاری و پرچ کردن همه جایگزین های جوشکاری هستند. بیاموزید که چرا جوشکاری به گزینه استاندارد اتصال برای بسیاری از صنایع تبدیل شده است و چرا این یک مهارت بسیار ارزشمند در کاربردهای صنعتی و تولید است.

مبانی جوشکاری
جوشکاری با اتصال دو ماده به یکدیگر بدون ماده چسباننده جداگانه انجام می شود. بر خلاف لحیم کاری و لحیم کاری که از چسبی استفاده می کنند که نقطه ذوب پایین تری دارد، جوشکاری دو قطعه کار را مستقیماً به یکدیگر متصل می کند. درک این تفاوت کلید درک جوشکاری است و اینکه چرا برای ساخت و ساز بادوام و طولانی مدت ترجیح داده می شود.

انواع رایج جوشکاری
سه روش اصلی جوشکاری وجود دارد، بنابراین مهم است که هر گزینه را درک کنید و بدانید که مواد جوش چقدر برای کاربردهای جوشکاری شما قوی است. در اینجا سه ​​تکنیک جوشکاری اساسی موجود در جوشکار مدرن وجود دارد:

جوشکاری گاز
جوش قوس الکتریکی
جوش لیزری

در جوشکاری قوس الکتریکی از یک قوس الکتریکی برای ذوب مواد کار استفاده می شود. ابتدا یک سیم زمین به مواد متصل می شود. در مرحله بعد، جوشکار یک سرب الکترود را در برابر مواد کار قرار می دهد. همانطور که جوشکار الکترود را از مواد دور می کند، یک قوس الکتریکی ایجاد می کند که در غیر این صورت به عنوان تخلیه مداوم پلاسما از تجزیه الکتریکی گاز شناخته می شود. جوشکارهای قوس الکتریکی از برق AC یا DC استفاده می کنند و برای تولید یک نقطه جوش بسیار متمرکز و باریک استفاده می شوند.

جوش گازی یکی دیگر از انواع رایج جوشکاری است. همچنین به عنوان جوشکاری با سوخت اکسی شناخته می شود، یک گزینه قدیمی تر و رایج تر است. گاز به یک چوب جوش یا نقطه تمرکز هدایت می شود و برای ایجاد شعله با دمای بالا مشتعل می شود. بهتر است برای فولادهای پر آلیاژ استفاده شود. در حالی که نقطه جوش کمتر از جوشکاری الکتریکی متمرکز است، بسیار گرمتر است و برای آلیاژهای به خصوص سخت مناسب تر است.

جوشکاری لیزری آخرین نوآوری در تکنولوژی جوشکاری است. این تکنیک در حال حاضر فقط در کاربردهای صنعتی بزرگ استفاده می شود. جوشکارهای لیزری از یک پرتو پرانرژی برای ذوب مواد به یکدیگر استفاده می کنند. این یک سیستم پرهزینه است که نیاز به کنترل و ظرافت متخصص دارد.